قیمت گل کلم

زمان مناسب برای کاشت گل کلم

کاشت و برداشت گل کلم در ایران

گل کلم یک سبزی پر خاصیت و مفید برای سلامتی است. مصرف این سبزی و وارد کردن آن به برنامه غذایی بسیار توصیه می‌شود. این سبزی در انواع مختلفی قابل استفاده است و طعم خوبی دارد. کاشت گل کلم در ایران به دلیل خوش آب و هوا بودن کشورمان و شرایط کشاورزی مناسب، اتفاق می‌افتد.

کشور چهار فصل ما، برای کاشت اغلب سبزیجات و صیفی جات بستر مناسبی دارد و شرایط خوبی را برای کشاورزان فراهم می‌کند تا محصولات باکیفیت تولید کنند. گل کلم بخاطر استفاده‌های زیادی که دارد و همچنین خواص زیاد آن، در کشورهای زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد و محبوبیت زیادی دارد. برای همین صادرات آن به کشورهایی مثل روسیه و کشورهای حوزه خلیج فارس، می‌تواند درآمد خوبی را ایجاد کند.

کشاورزانی که توانایی تولید این محصول را دارند، می‌توانند با کاشت گل کلم مرغوب و با کیفیت، آن را به صادر کنندگان برای صادرات به کشورهای خارجی بفروشند.

زمان مناسب برای کاشت گل کلم و تولید یک محصول با کیفیت

گل کلم یک نوع سبزی فصل خنک است. نسبت به سایر کلم‌ها حساسیت بیشتری نسبت به دما دارد و برای همین نسبت به هوای گرم حساس است. برای همین باید در زمان داشت، از آن مراقبت کرد. تحمل این سبزی نسبت به خشکی خیلی کم است.

هوای خنک و طولانی، رطوبت بالا، نبودن سرما و یخبندان، خاک عمیق و حاصلخیز، خاک مرطوب و سبک که دارای مقدار زیادی هوموس و مواد آلی باشد و بالا بودن میزان ازت خاک از جمله مواردی هستند که برای کاشت یک نوع گل کلم مرغوب مورد نیاز هستند.

گل کلم صادراتی
کاشت گل کلم صادراتی

زمان کاشت گل کلم بستگی به شرایط خاصی دارد. برای مثال اینکه نوه رقم گل کلم چه نوعی باشد و چه مدت طول می‌کشد که محصول آن قابل برداشت و وارد کردن به بازار باشد. اگر کشاورزان در مناطق سردسیر قصد کاشت گل کلم را دارند، فصل بهار بهترین وقت برای کاشت است. بوته آن نیز در زمان بهار و تابستان رشد می‌کند. به این صورت این سبزی از سرما در امان می‌ماند و به خوبی رشد می‌کند.

ممکن است برای گل کلم خزانه تهیه کنید. در این صورت اگر طول دوره سرما و یخبندان در بهار طولانی باشد، بهتر است در داخل گلخانه یا شاسی گرم به خزانه گیری آن اقدام کنید. مدت زمان خزانه گیری ۶ تا ۸ هفته است و به محض مساعد شدن هوا نشاها به محل اصلی منتقل می‌شوند. توصیه می‌شود که انتقال نشا به محل اصلی در روزهای ابری انجام شود.

چه زمانی مناسب برداشت گل کلم است؟

وقتی که قصد برداشت گل کلم را دارید، باید این سبزی کاملا سفید و فشرده باشد. در این زمان باید بتوان این سبزی را با چاقوی تیز به همراه دو یا سه جفت برگ قطع کرد. اگر این یبزی در زمان مناسب و به موقع برداشت نشود، گل‌های آن باز می‌شوند و رنگ آن به رنگ قهوه ای در آمده و طعم آن نیز تلخ می‌شود. برای همین دیگر مناسب صادرات و مصرف کردن نیست. بعد از برداشت محصول هم، باید خوب و اصولی بسته بندی شود تا از آسیب رسیدن به آن جلوگیری شده و کیفیتش حفظ شود.

بسته بندی گل کلم صادراتی، باید به گونه ای باشد که فقط تک ردیفه باشد و در هر کارتن یا هر سبد، حداکثر 4 تا 6 عدد گل کلم باشد. گل کلم باید حداکثر 2 ردیفه و 12 کیلویی باشد. به عنوان تاجر و صادر کننده، باید توجه داشته باشید که هزینه دور ریز را در کشور مقصد، خودتان باید پرداخت کنید تا بتوانید بار دور ریز را در کشور مقصد دفن کنید.

صادرات گل کلم
صادرات صیفی جات

چرا باید شرکت بازرگانی سبزینو را برای انتخاب گل کلم صادراتی مناسب انتخاب کنیم؟

در واقع سبزینو، به صادر کنندگان محترم کمک می‌کند، به راحتی و اطمینان خاطر از کیفیت بالای محصولات، محصولات کشاورزی متنوع از گل کلم صادراتی را خرید و سپس صادر کنند. در شرکت بازرگانی سبزینو برای صادرات محصولات کشاورزی، از بهترین با باکیفیت ترین نوع بسته بندی استفاده می‌شود. کارتن‌های باکیفیت و بسته بندی استاندارد، از مزایای این شرکت است.

در این شرکت، با توجه به رعایت احکام خرید و فروش و حقوق خریدار، بهترین نرخ بازار به شما صادر کننده محترم اعلام می‌شود. از این رو، شما برای اینکه نسبت به قیمت مطرح شده اطمینان داشته باشید، مطمئن باشید که شرکت بازرگانی سبزینو بهترین خدمات را در این راستا به شما ارائه می‌کند.

سبزینو، بهترین در راه صادرات محصولات کشاورزی

با توجه به سابقه درخشان شرکت بازرگانی سبزینو در امر صادرات محصولات صادراتی سبزی و صیفی جات، بانک اطلاعاتی قدرتمندی در این مجموعه تشکیل شده است که می‌تواند به خوبی پاسخگوی نیاز خریداران و مشتریان باشد. تیم صادراتی سبزینو به خوبی می داند که علاوه بر کیفیت، حاشیه سود نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. ارائه محصولات با کیفیت با مناسب ترین قیمت موجود در بازار، بزرگترین دغدغه تیم فروش سبزینو می باشد و همواره سعی بر کاهش هزینه ها داریم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *