صادرات خرما به استرالیا

استرالیا کشوری است که جمعیت مسلمان آن به سرعت در حال رشد است به شکلی که از سال 2006 تا سال 2016 جمعیت مسلمان در این کشور از 1.7% به 2.6% افزایش یافته. از این جهت می توان در زمینه صادرات خرما به استرالیا برنامه ریزی های دقیقی برای دستیابی به اهداف بلند مدت انجام داد.

صادرات خرما به استرالیا
در تصویر بالا همانگونه که مشاهده می کنید، تنها بخش کوچکی از خاک استرالیا در حال تولید خرما می باشد و بخش های زرد رنگ، تنها پتانسیل تولید خرما را دارند.

استرالیا با در اختیار داشتن تنها 150 هکتار نخلستان، سالانه 5000 تا 7000 تن خرما وارد می کند که سه چهارم از این حجم واردات از کشورمان ایران انجام می شود. که این آمار بیانگر، آینده ای روشن در حوزه صادرات خرما به استرالیا می باشد.

نکته جالب اینجاست که در کشور استرالیا فقط دو تولید کننده خرما حضور دارند که حجم اندکی از این محصول را در سوپرمارکت ها، فروشگاه های مواد غذایی سالم، بازار محصولات کشاورزی و به صورت آنلاین و از طریق وبسایت خود به فروش می رسانند.

دولت استرالیا خود اطلاعات دقیقی از میزان تولید خرما در این کشور نداشته و اظهار کرده که امیدوار است با توسعه زیرساخت های لازم برای تولید این محصول، شرایط توزیع انبوه آن در بازارهای داخلی را فراهم آورد.

انواع خرما برای صادرات به استرالیا

خرمای مضافتی، بیشترین حجم مصرف در استرالیا را بخود اختصاص داده (در بین خرمای صادراتی ایران). این گونه از خرما در بازار این کشور، با عنوان خرمای تازه شناسایی می شود. خرمای پیارم که با عنوان Pitted شناخته می شود، پس از مضافتی، در جایگاه دوم قرار دارد.


قیمت خرما در استرالیا

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط تیم بازاریابی گروه بازرگانی محصولات کشاورزی سبزینو، قیمت تمام شده هر گرم خرمای صادراتی ایران در استرالیا، به صورت میانگین به ازای هر 100 گرم از این محصول 1$ استرالیا می باشد.

برای اطلاع از قیمت روز دلار استرالیا می توانید با مراجعه به لینک زیر، به روز ترین قیمت را مشاهده کنید.

http://www.tgju.org/chart/price_aud


چالش های صادرات خرما به استرالیا

بزرگترین چالش موجود در مسیر صادرات خرما به استرالیا، حضور محصولات کشورهای عربی بخصوص عربستان و همچنین کشور آمریکا در این بازار می باشد. این کشورها با شناخت سلیقه مخاطب، محصولات خود را با بسته بندی های جذاب روانه بازار می کنند.

از دیگر کشورهایی که در حال صادرات خرما به استرالیا است و کمی باور آن سخت به نظر می رسد، ترکیه بوده و برندی با نام Trident را در سوپر مارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای استرالیا پخش می کند.

بسته بندی خرما در استرالیا

با توجه به تجربه موجود، بسته بندی یکی از مهم ترین فاکتورها در صادرات خرما بحساب می آید. متاسفانه هنوز در این زمینه حرفی برای گفتن نداریم و خرمای ایران به صورت فله صادر و در اکثر موارد توسط خریداران عمده متشکل از سوپر مارکت ها و مراکز خرید زنجیره ای، درون پلاستیک های خود این مراکز بسته بندی می شوند.

خرما صادراتی

البته در سال های اخیر شاهد خرمای ایران با بسته بندی های استاندارد نیز در مراکز خرید این کشور بوده ایم و دور از انصاف است که بگوییم هنوز حرکتی در این زمینه صورت نگرفته. ولی حضور محصولات مشابه با بسته بندی های رقابتی، هنوز بعنوان چالشی بزرگ در این مسیر به چشم می خورد. برای مثال خرمای مضافتی با همان بسته بندی که داخل ایران موجود است، به کشور استرالیا صادر شده و در مراکز خرید توزیع می شود.

عموما بسته بندی ها را در اوزان

  • 200 گرمی
  • 500 گرمی
  • 550 گرمی
  • 600 گرمی

می توان خریداری نمود.


خدمات شرکت بازرگانی سبزینو

شرکت صادرات خرما به استرالیا

سبزینو در حوزه صادرات سنگ به استرالیا با شرکت ماربل ای مارکت (Marble e Market) همکاری داشته و چندین پروژه موفق صادرات سنگ به این کشور را اجرا و به کلیه مراحل صادرات به استرالیا اشراف دارد.

در اختیار داشتن تیم تخصصی بازاریابی، آشنایی با بازار خرما در این کشور، در اختیار داشتن نمونه های بسته بندی، همکاری با دو مجموعه تخصصی بسته بندی انواع خرما باعث شده تا شرکت صادرات خرما سبزینو بعنوان یک مجموعه تخصصی در حوزه صادرات این محصول به استرالیا فعالیت نماید.

چنانچه تولیدکننده هستید و تمایل دارید تا محصول خود را به این کشور صادر کنید، یا سفارش تامین این محصول را برای کشور استرالیا دارید، می توانید همه روزه در ساعات اداری و کاری مجموعه سبزینو، با بخش فروش یا صادرات این شرکت تماس بگیرید.

1 نظر برای “صادرات خرما به استرالیا”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *