گل کلم صادراتی

چگونگی صادرات گل کلم و روش‌های آن چیست؟

چگونگی صادرات گل کلم به سایر کشورها

شاید برایتان جالب باشد که بدانید گل کلم یکی از محبوب ترین صیفی جات در دنیاست و مردم کشورهای زیادی، از این محصول برای پخت و پز استفاده می‌کنند. اما جدا از محبوبیت آن در آشپزی، این محصول برای تاجران سودآوری بالایی دارد. برای همین چگونگی صادرات گل کلم به کشورهای دیگر، بسیار مهم است.

یکی از دلایلی که باعث شده است صادرات گل کلم به یکی از مشاغل پر سود تبدیل شود، ضرورت زود مصرف کردن آن است. چرا که صیفی جات باید تا حداکثر سه روز به مقصد خود ارسال شده و به دست مشتری برسند تا کیفیت اولیه خود را از دست ندهند. گل کلم برای صادرات در گمرک جهانی کد تعرفه مخصوص به خود را دارد. ۰۷۰۴۱۰ کد تعرفه این محصول است که برای کلم بروکلی هم همین کد تعریف شده است.

آمار صادرات گل کلم

به منظور شناسایی رقبا در بازار جهانی، که یکی از مهم ترین کار ها در امر صادرات است، باید با آمار و ارقام آشنا باشیم تا بتوانیم تحلیل خوبی داشته باشیم.

  • رقم کل صادرات: ۱,۴۳۴,۴۶۰,۰۰۰ دلار
  • میزان رشد پنج ساله ارزش هر واحد: ۵ درصد
  • میزان رشد یکساله ارزش هر واحد: ۴ درصد
  • میانگین فاصله از کشور وارد کننده: ۱,۷۴۵ KM
قیمت کلم صادراتی
چگونگی صادرات گل کلم

آمار واردات گل کلم

برای اینکه بتوانید در بازار صادرات آگاه و پویا باشید، باید از آمار ها به خوبی آگاه باشید. چرا که در صورت ندانستن دقیق آنها، دچار شکست می‌شوید. برای شناخت متقاضیان و پتانسیل‌ها در بازار جهانی، واجب است که آمار واردات این محصول را بدانید.

  • رقم کل واردات: ۱,۲۲۸,۴۱۹,۰۰۰ دلار
  • میزان رشد پنج ساله ارزش هر واحد: ۵ درصد
  • میزان رشد یکساله ارزش هر واحد: ۵ درصد
  • میانگین فاصله از کشور صادر کننده: ۲,۰۰۶ KM

صادرکنندگان گل کلم چه کشورهایی هستند؟

باید بدانید که در دنیای صادرات، چه کسانی در صدر جدول صادرکنندگان یک محصول قرار گرفته اند و رقبای اصلی شما کدام کشورها هستند. طبق آمار، اسپانیا، مکزیک و همچنین آمریکا در بازار جهانی گل کلم، صدر نشین جدول هستند و تولید گل کلم در آنها زیاد است. همچنین کشورهای فرانسه و ایتالیا، در ردههای چهارم و پنجم قرار گرفته اند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید کشور ما ایران، با داشتن سهم  در دو درصدی از این جدول، رتبه هشتم صادرات گل کلم در دنیا را به خود اختصاص داده است.

نرخ رشد کشورهای وارد کننده

همانطور که گفتیم، برای کسانی که قصد صادرات دارند، بسیار مهم است که نرخ واردات و صادرات محصول مورد نظر را در سایر کشورها بدانند. برای همین، آمریکا با بیشترین رشد پنج و یک سال اخیر، به عنوان بهترین مقصد برای صادرات این محصول است.

کشورهای هلند، انگلیس، سنگاپور، مالزی و آلمان نیز دارای رشد یکساله ی خوبی بوده اند. یکی از مواردی که باید درمورد چگونگی صادرات گل کلم بدانید، نحوه بسته بندی کردن آن است. با توجه به حساس بودن صیفی جات به شرایط، باید آنها را با دقت و اصولی بسته بندی کرد و به کشور مقصد فرستاد.

چگونگی صادرات گل کلم و بسته بندی اصولی

صادرکنندگان باید بدانند که وزن هر بسته بندی، نباید از 12 کیلو گرم بیشتر شود. بنابراین باید از بسته بندی‌ها و سبدهای مناسبی استفاده کرد که وزن 12 کیلو گرم را تحمل کند. نکته مهمی که باید به آن به عنوان صادر کننده به آن دقت کنید، این است که نباید به خاطر کاهش هزینه‌ها، محصول را به صورت فله ای حمل کرده و انتقال دهید. چرا که به خاطر فشاری که بار به محصولات می‌آورد، حجم زیادی از آن دور ریز شده و دیگر قابل استفاده نمی‌باشد. در اینصورت، ضرر وارد شده به بار، شاید خیلی بیشتر از هزینه بسته بندی اصولی باشد.

ارسال گل کلم با بسته بندی های سنگین باعث فشار بر گل کلم و خفگی آن ها می‌شود و کالای شما سریع شروع به خراب شدن می‌کند. درصد دور ریز این نوع بسته بندی در بعضی از مواقع حتی به بیش از ۵۰ درصد هم می‌رسد. برای صرفه جویی چند صد دلاری در حمل و نقل، ضرر چند هزار دلاری خواهید داشت.

قیمت کلم صادراتی
صادرات صیفی جات به روسیه

بهترین نوع بسته بندی گل کلم صادراتی

بسته بندی گل کلم صادراتی، باید به گونه ای باشد که فقط تک ردیفه باشد و در هر کارتن یا هر سبد، حداکثر 4 تا 6 عدد گل کلم باشد. گل کلم باید حداکثر 2 ردیفه و 12 کیلویی باشد. به عنوان تاجر و صادر کننده، باید توجه داشته باشید که هزینه دور ریز را در کشور مقصد، خودتان باید پرداخت کنید تا بتوانید بار دور ریز را در کشور مقصد دفن کنید.

چرا باید شرکت بازرگانی سبزینو را دانستن چگونگی صادرات گل کلم انتخاب کنیم؟

در واقع سبزینو، به صادر کنندگان محترم کمک می‌کند، به راحتی و اطمینان خاطر از کیفیت بالای محصولات، محصولات کشاورزی متنوع از گل کلم صادراتی را خرید و سپس صادر کنند. در شرکت بازرگانی سبزینو برای صادرات محصولات کشاورزی، از بهترین با باکیفیت ترین نوع بسته بندی استفاده می‌شود. کارتن‌های باکیفیت و بسته بندی استاندارد، از مزایای این شرکت است.

در این شرکت، با توجه به رعایت احکام خرید و فروش و حقوق خریدار، بهترین نرخ بازار به شما صادر کننده محترم اعلام می‌شود. از این رو، شما برای اینکه نسبت به قیمت مطرح شده اطمینان داشته باشید، مطمئن باشید که شرکت بازرگانی سبزینو بهترین خدمات را در این راستا به شما ارائه می‌کند.

سبزینو، بهترین در راه صادرات محصولات کشاورزی

با توجه به سابقه درخشان شرکت بازرگانی سبزینو در امر صادرات محصولات صادراتی سبزی و صیفی جات، بانک اطلاعاتی قدرتمندی در این مجموعه تشکیل شده است که می‌تواند به خوبی پاسخگوی نیاز خریداران و مشتریان باشد. تیم صادراتی سبزینو به خوبی می داند که علاوه بر کیفیت، حاشیه سود نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. ارائه محصولات با کیفیت با مناسب ترین قیمت موجود در بازار، بزرگترین دغدغه تیم فروش سبزینو می باشد و همواره سعی بر کاهش هزینه ها داریم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *