قیمت گل کلم

مراحل صادرات گل کلم به روسیه چیست؟

مراحل صادرات گل کلم به روسیه و مشکلات راه آن

روسیه به دلیل نزدیک بودن به ایران و ارتباط خوبی که با هم دارند، کشور مناسبی برای صادرات محصولات کشاورزی به شما می‌رود. شرایط کشاورزی در این کشور مساعد نیست و بسیاری از صیفی جات و سبزی جات مثل گل کلم در آن رشد نمی‌کنند. برای همین همواره به دنبال واردات این محصولات است. اما باز هم مراحل صادرات گل کلم به روسیه، پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد.

برای صادرات گل کلم و سایر محصولات کشاورزی به این کشور، باید به امور صادرات و قوانین تجارت به خوبی آشنا بود تا بتوان از در این مسیر به موفقیت رسید. در غیر اینصورت، به مشکلاتی برخواهیم خورد که شاید قابل حل نباشند. پس بهتر است از متخصصان و با تجربه‌های این مسیر، راهنمایی و مشورت گرفت.

مراحل صادرات گل کلم به روسیه

بازرایابی، که اولین مرحله و گام بسیار مهمی در این مسیر است. شناخت بازار خارجی، بررسی نیازها و راه های نفوذ به آن، بررسی آمار های رسمی کشور مربوطه و کسب اطلاعات کامل از خریداران و استعلام خدماتی که ارائه می دهند، از دست آوردهای مهمی است که شما در بازاریابی هدفمند باید با آنها آشنایی داشته و آگاهی داشته باشید. بازاریابی اصل اول در صادرات به حساب می‌آید.

صدور پیش فاکتور: ارسال یک پیش فاکتور به مشتری که در آن اطلاعات جامع و کاملی درمورد فروشنده درج شده باشد لازم است.

تهیه محصول با کیفیت و بسته بندی اصولی و درست: بسته بندی، یکی از مهم ترین و اصلی ترین گام‌ها در راه تجارت و صادرات است. چرا که کیفیت محصول را بالا نگه می‌دارد و استاندارد بودن آن، رضایت مشتری را کسب می‌کند.

تعیین قیمت صادراتی: صادر کننده برای نرخ گذاری کالای صادراتی خود باید به کمیسیون نرخ گذاری ( متشکل از نمایندگان وزارت بازرگانی، مرکز توسعه صادرات (سازمان توسعه تجارت فعلی)، وزارت صنایع، گمرك ایران و بانک مرکزی ) مراجعه و نرخ کالای خود را تعین کند.

کسب مجوز صدور از ارگان‌های مرتبط: بعد از بررسی های بازاریابی باید مجوز صادرات کالا ازوزارتخانه های صنعتی، کشاورزی و یا بازرگانی گرفته شود.

اظهار کالا به گمرك: کالا باید به گمرک منتقل شود و بعد از آن، اظهارنامه خروج، برای آن تنظیم گردد. بعد از بررسی‌های لازم، پلمپ می‌شود و مجوز خروج را کسب می‌کند.

صادرات گل کلم
قوانین صادرات محصولات کشاورزی

عقد قرارداد حمل و بیمه: صادرکنندگان باید برای اینکه امنیت کالای صادراتی خود را تضمین کنند، تا وقتی که محصول به دست مشتری برسد، بار خود را نزد یک شرکت بیمه بین المللی بیمه کنند.

دریافت گواهی بازرسی کالا: این گواهی، معمولا مورد درخواست خریداران بوده و به واسطه موسسات مورد توافق طرفین، صادر می‌گردد.

صدور فاکتور و اخذ گواهی مبدا: صادرکننده در این مرحله باید فاکتور فروش کالای خود را صادر و به تایید اتاق بازرگانی محل برساند و اتاق بازرگانی گواهی مبدأ کالا را صادر خواهد نمود.

بهترین نوع بسته بندی گل کلم صادراتی، یکی از مراحل صادرات گل کلم به روسیه

بسته بندی گل کلم صادراتی، باید به گونه ای باشد که فقط تک ردیفه باشد و در هر کارتن یا هر سبد، حداکثر 4 تا 6 عدد گل کلم باشد. گل کلم باید حداکثر 2 ردیفه و 12 کیلویی باشد. به عنوان تاجر و صادر کننده، باید توجه داشته باشید که هزینه دور ریز را در کشور مقصد، خودتان باید پرداخت کنید تا بتوانید بار دور ریز را در کشور مقصد دفن کنید.

مشکلاتی که ممکن است در مراحل صادرات گل کلم به روسیه دیگر به وجود آید

ممکن است هر یک از مشکلاتی که ذکر می‌کنیم، در راه صادرات پیش بیاید که طبیعی بوده و برای همه صادرکنندگان پیش خواهد آمد.

  • هزینه بالای حمل و نقل
  • پیچیدگی ثبت سفاری محصول
  • عدم وجود تجهیزات کافی و مناسب برای حمل محصولات
  • هزینه بالای کالای تولید شده در ایران
  • برند سازی نامناسب
  • عدم آگاهی کامل از قوانین و شناخت خوب بازار و بروز مشکل

همه این موارد، باید به دست کسانی حل شوند که در این راه تجربه داشته و مورد اعتماد سایر صادر کنندگان نیز هستند. کسانی که محصولات مختلفی را به کشورهای دیگر صادر کرده و به همه امور مسلط اند.

چرا باید شرکت بازرگانی سبزینو را برای آشنایی با مراحل صادرات گل کلم به روسیه انتخاب کنیم؟

در واقع سبزینو، به صادر کنندگان محترم کمک می‌کند، به راحتی و اطمینان خاطر از کیفیت بالای محصولات، محصولات کشاورزی متنوع از گل کلم صادراتی را خرید و سپس صادر کنند. در شرکت بازرگانی سبزینو برای صادرات محصولات کشاورزی، از بهترین با باکیفیت ترین نوع بسته بندی استفاده می‌شود. کارتن‌های باکیفیت و بسته بندی استاندارد، از مزایای این شرکت است.

در این شرکت، با توجه به رعایت احکام خرید و فروش و حقوق خریدار، بهترین نرخ بازار به شما صادر کننده محترم اعلام می‌شود. از این رو، شما برای اینکه نسبت به قیمت مطرح شده اطمینان داشته باشید، مطمئن باشید که شرکت بازرگانی سبزینو بهترین خدمات را در این راستا به شما ارائه می‌کند.

سبزینو، بهترین در راه صادرات محصولات کشاورزی

با توجه به سابقه درخشان شرکت بازرگانی سبزینو در امر صادرات محصولات صادراتی سبزی و صیفی جات، بانک اطلاعاتی قدرتمندی در این مجموعه تشکیل شده است که می‌تواند به خوبی پاسخگوی نیاز خریداران و مشتریان باشد. تیم صادراتی سبزینو به خوبی می داند که علاوه بر کیفیت، حاشیه سود نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. ارائه محصولات با کیفیت با مناسب ترین قیمت موجود در بازار، بزرگترین دغدغه تیم فروش سبزینو می باشد و همواره سعی بر کاهش هزینه ها داریم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *