صادرات سیب درختی

وضعیت صادرات سیب در دنیا

وضعیت صادرات سیب در دنیا و صادرات سیب ایرانی

سیب درختی یکی از محصولات مورد علاقه اکثر مردم که طرفداران زیادی دارد و برای سلامتی نیز بسیار مفید است. برای اینکه کشور ما در زمینه کشاورزی بسیار توانمند است، می‌تواند در حوزه صادرات سیب هم به خوبی عمل کند و نقش پر رنگی در بازار صادرات بین المللی داشته باشد. بنابراین ما قصد داریم وضعیت صادرات سیب در کشورمان را بررسی کنیم.

کشورهای مختلفی در این زمینه فعالیت می‌کنند و محصولات خود را به سایر کشورها صادر می‌کنند. میزان صادرات هر کشوری متفاوت است و به توانایی آنها در زمینه کشاورزی دارد. به هر حال، یک تاجر و همچنین یک تولید کننده، باید از وضعیت صادرات سیب در دنیا به خوبی آگاه باشد تا بتواند در این مسیر موفق باشد.

وضعیت صادرات سیب و تولید کنندگان اصلی آن

مجموع کشورهایی که در دنیا به عنوان مناطق عمده تولید کننده به شمار می‌روند، به شرح زیر هستند:

اروپای غربی، آمریکا، اروپای شرقی، کانادا، ژاپن و همچنین استرالیا

این میوه در کشور ما تقریبا 3.4 میلیون تن در سال 95 به عنوان محصول رتبه یک تولیدی کشور به شمار آمد. در بین آنها استان هایی مانند آذربایجان غربی با ۷۴۳ هزار تن تولید، آذربایجان شرقی ۴۸۱ هزار تن تولید، فارس ۳۷۵ هزار تن تولید، تهران ۳۶۳ هزار تن و اصفهان ۲۳۹ هزار تن جزء استان های اولویت دار کشور ایران در تولید این محصول درختی و طبیعی بوده که به طور مجموع ۲/۲ میلیون تن دارای تولید سیب درختی هستند. (۶۴% کل تولید سال ۹۵ کشور را به خود اختصاص داده اند). از این تولیدات می توان نتیجه گرفت که ایران دارای وضعیت صادرات سیب درختی خوبی است.

صادرات سیب به روسیه
تولید سیب درختی

صادرکنندگان برتر سیب درختی در دنیا

  • چین با ۱۰۳۷ میلیون دلار
  • ایالات متحده با ۹۸۶ میلیون دلار
  • ایتالیا با ۹۴۹ میلیون دلار
  • شیلی با ۷۱۰ میلیون دلار
  • فرانسه با ۵۶۳ میلیون دلار

وضعیت صادرات سیب در دنیا و صادرکنندگان عمده را دیدید. اما آمار وارد کنندگان هم جزو آن دسته از اطلاعاتی است که باید حتما بدانید و درمورد آنها به خوبی اطلاعات کسب کنید. وارد کنندگان سیب درختی در دنیا، به ترتیب زیر هستند:

  • آلمان با ۶۴۶ میلیون دلار
  • انگلیس با ۴۴۸ میلیون دلار
  • روسیه با ۳۳۴ میلیون دلار
  • هند با ۲۹۷ میلیون دلار
  • مکزیک با ۲۸۰ میلیون دلار

تولید سیب درختی در ایران

کشور ما به عنوان یکی از تولید کنندگان محصولات کشاورزی با کیفیت در جهان است. طعم خوب و ظاهر بسیار عالی محصولات ایرانی، باعث جلب توجه بسیاری از افراد در سراسر دنیا می‌شود که به خرید این سبزی و صیفی جات، علاقه پیدا کرده و تقاضای خرید آنها را داشته باشند.

هر چه تولید کنندگان داخلی سعی کنند بیشتر برای تولید محصولات خود، دقت کرده و سعی کنند، بهتر می‌توانند در عرصه صادرات بدرخشند و ارز آوری بیشتری داشته باشند. همچنین اشتغال زایی نیز اتفاق می افتد و افراد زیادی به تولید و فروش محصولات با کیفیت مشغول می‌شوند. شهرهایی که در کشور ما به صورت حرفه ای و بسیار عالی در زمینه تولید سیب درختی صادراتی فالیت می‌کنند به عبارت زیر هستند:

  1. ارومیه
  2. اشنویه
  3. سمیرم
  4. اصفهان
  5. یزد

برای صادرات این محصول، به غیر از تلاش برای تولید یک میوه با کیفیت، باید در نگهداری و بسته بندی آن نیز نهایت دقت و تلاش را پیش گرفت تا بتوان در بازار صادرات جهانی، قد علم کرد.

خرید سیب درختی
نگهداری از سیب درختی

شرایط لازم برای نگهداری از سیب درختی

این میوه، نباید در کنار سایر محصولات کشاورزی قرار بگیرد. برای نگهداری آن، باید از یخچال‌های مناسب و بزرگ استفاده کنید و آن را به تنهایی نگهداری کنید. دمایی که سیب برای نگهداری نیاز دارد، به نوع و گونه آن وابسته است. پس بهتر است با توجه به گونه سیب درختی، آن را در دمای منفی یک تا منفی  درجه نگه دارید. به این ترتیب، کیفیت خود را برای مدت بیشتری حفظ می‌کند.

چرا باید شرکت بازرگانی سبزینو را برای آگاهی از وضعیت صادرات سیب درختی در دنیا انتخاب کنیم؟

در واقع سبزینو، به صادر کنندگان محترم کمک می‌کند، به راحتی و اطمینان خاطر از کیفیت بالای محصولات، محصولات کشاورزی متنوع از گل کلم صادراتی را خرید و سپس صادر کنند. در شرکت بازرگانی سبزینو برای صادرات محصولات کشاورزی، از بهترین با باکیفیت ترین نوع بسته بندی استفاده می‌شود. کارتن‌های باکیفیت و بسته بندی استاندارد، از مزایای این شرکت است.

در این شرکت، با توجه به رعایت احکام خرید و فروش و حقوق خریدار، بهترین نرخ بازار به شما صادر کننده محترم اعلام می‌شود. از این رو، شما برای اینکه نسبت به قیمت مطرح شده اطمینان داشته باشید، مطمئن باشید که شرکت بازرگانی سبزینو بهترین خدمات را در این راستا به شما ارائه می‌کند.

سبزینو، بهترین در راه صادرات محصولات کشاورزی

با توجه به سابقه درخشان شرکت بازرگانی سبزینو در امر صادرات محصولات صادراتی سبزی و صیفی جات، بانک اطلاعاتی قدرتمندی در این مجموعه تشکیل شده است که می‌تواند به خوبی پاسخگوی نیاز خریداران و مشتریان باشد. تیم صادراتی سبزینو به خوبی می داند که علاوه بر کیفیت، حاشیه سود نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. ارائه محصولات با کیفیت با مناسب ترین قیمت موجود در بازار، بزرگترین دغدغه تیم فروش سبزینو می باشد و همواره سعی بر کاهش هزینه ها داریم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *