صادرات گوجه به عراق

وضعیت صادرات گوجه فرنگی در جهان چگونه است؟

صادرات گوجه فرنگی

در کشورهای مختلفی، صادرات گوجه فرنگی اتفاق می‌افتد. چرا که مصرف این محصول، در اکثر کشورها بالا است و از آن در انواع مختلفی از خوراکی‌ها استفاده می‌شود. برای همین از سوی کشورهایی که در تولید آن دچار کمبود هستند، مورد تقاضا قرار می‌گیرد و مناطقی که به صورت عمده این محصول را تولید می‌کنند، به صادرات آن می‌پردازند.
سالانه در جهان، چیزی حدود 160 میلیون تن گوجه فرنگی تولید می‌شود. این مقدار تولید، از کشت سیب زمینی و همچنین برنج بسیار بیشتر است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، میزان تولید گوجه فرنگی، سه برابر سیب زمینی و شش برابر برنج است. از گوجه فرنگی نه فقط ب صورت خام، بلکه از فراوری این محصول نیز استفاده زیادی می‌شود. برای همین نیاز به آن بیشتر است.
برای تولید رب گوجه فرنگی، سس‌های مختلف که از گوجه تهیه می‌شوند و مواد خوراکی دیگر، گوجه فرنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد و همین باعث می‌شود که مصرف آن افزایش پیدا کند. برای همین کشورهایی هستند که به تولید عمده و صادرات گوجه فرنگی می‌پردازند و از طریق آن ارز آوری و همچنین کسب درآمد می‌کنند.

صادرات گوجه فرنگی در جهان

برای اینکه گوجه فرنگی به ثمر برسد، به آب و هوای خوب و متعادل نیاز دارد. برای همین بخش عمده آن در نیمکره شمالی تولید می‌شود. با وجود اینکه مصرف آن بالا بوده و در صنایع نیز کاربرد دارد، اما تولید متمرکزی دارد و تنها ده کشور هستند که به صورت عمده و 83 درصد از کل بازار این محصول را به خود اختصاص داده اند.
کشورهایی که به طور عمده به تولید و صادرات گوجه فرنگی می‌پردازند عبارتند از کشورهای آمریکا، ایتالیا، چین، اسپانیا، ترکیه، ایران، پرتغال، برزیل، شیلی و تونس.
همانطور که می‌بینید، کشور ما ایران، به خاطر آب و هوای خوبی که دارد، تنوع محصولات کشاورزی در آن زیاد است. صیفی جات و سبزیجات متنوعی در این خاک به ثمر رسیده و برای صادرات آماده می‌شوند. همچنین کیفیت بالایی دارند و برای مشتریان، به عنوان یکی از بهترین محصولات شناخته می‌شوند. بنابراین این صادرات گوجه فرنگی نیز با بهترین کیفیت صورت می‌گیرد.

صادرات گوجه
آمار صادرات گوجه فرنگی در جهان

مصرف گوجه فرنگی در سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده است. به طوریکه در سال 2019 فروش این محصول به ارزش 9 بیلیون دلار بوده است. این یعنی مقدار زیادی از این محصول به فروش رفته و سود خوبی برای صادرکنندگان کسب شده است. در سال 2020 نیز مکزیک 2.2 بیلیون دلار از سهم این بازار را به خود اختصاص داد.

بازاریابی برای صادرات گوجه فرنگی

برای صادرات هر نوع محصولی، باید بازاریابی خوبی انجام دهید. البته که تهیه و تولید محصول با کیفیت مهم ترین قدم در زمینه صادرات است. اما باید بدانیم که بازاریابی، بسیار اهمیت دارد و اگر به شیوه ای درست صورت بگیرد، می‌تواند کسب و کار شما را متحول کند.
اکر به عنوان تاجر محصولات کشاورزی فعالیت می‌کنید، باید بدانید که باید روی جامعه هدف خود تسلط داشته باشید و از سلیقه، نیاز و علاقه‌مندی او به خوبی آگاه باشید. برای اینکه بتوانید این اتفاق را رقم بزنید، کمک گرفتن از مشاوران و متخصصان در این زمینه، به شما بسیار کمک می‌کند.
کسانی که تحربه و علم این کار را دارند و می‌توانند بهترین بازاریابی را برای شما انجام دهند. تا از وضعیت روز بازار صادرات و تجارت به خوبی آگاه بوده و تصمیم درست بگیرید. برای همین، به شرکت‌هایی در این زمینه اعتماد کنید که توسط سایر افراد تحسین شده و تجربه درخشانی دارند. بازاریابی به شما کمک می‌کند در راستای شناخت سلیقه مشتری و بازار هدف خود، بهترین بسته بندی را نیز برای آن در نظر بگیرید تا بتوانید رضایت مصرف کننده را به خوبی به دست آورده و مورد محبوبیت قرار بگیرید.

صادرات گوجه
چرا باید شرکت بازرگانی سبزینو را برای انتخاب محصول مناسب و مشاوره در زمینه صادرات انتخاب کنیم؟

در واقع سبزینو، به صادر کنندگان محترم کمک می‌کند، به راحتی و اطمینان خاطر از کیفیت بالای محصولات، محصولات کشاورزی متنوع را خرید و سپس صادر کنند. در شرکت بازرگانی سبزینو برای صادرات محصولات کشاورزی، از بهترین با باکیفیت ترین نوع بسته بندی استفاده می‌شود. کارتن‌های باکیفیت و بسته بندی استاندارد، از مزایای این شرکت است.
در این شرکت، با توجه به رعایت احکام خرید و فروش و حقوق خریدار، بهترین نرخ بازار به شما صادر کننده محترم اعلام می‌شود. از این رو، شما برای اینکه نسبت به قیمت مطرح شده اطمینان داشته باشید، مطمئن باشید که شرکت بازرگانی سبزینو بهترین خدمات را در این راستا به شما ارائه می‌کند.

سبزینو، بهترین در راه صادرات محصولات کشاورزی

با توجه به سابقه درخشان شرکت بازرگانی سبزینو در امر صادرات محصولات صادراتی سبزی و صیفی جات، بانک اطلاعاتی قدرتمندی در این مجموعه تشکیل شده است که می‌تواند به خوبی پاسخگوی نیاز خریداران و مشتریان باشد. تیم صادراتی سبزینو به خوبی می داند که علاوه بر کیفیت، حاشیه سود نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. ارائه محصولات با کیفیت با مناسب ترین قیمت موجود در بازار، بزرگترین دغدغه تیم فروش سبزینو می باشد و همواره سعی بر کاهش هزینه ها داریم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *